فواید تبلیغات برای گروه های مختلف جامعه

استودیو نما > وبلاگ  > فواید تبلیغات برای گروه های مختلف جامعه
برندینگ چیست ؟

فواید تبلیغات برای گروه های مختلف جامعه

الف) فواید برای تولید کنندگان:

۱.افزایش حجم فروش
۲.افزایش سود خالص
۳.تثبیت حجم فروش
۴.کنترل قیمت محصول
۵.توسعه بازار
۶.حفظ بازار
۷.شهرت محصول و خدمات و برند
۸.حفظ دلالان بیشتر
۹.هزینه کمتر
۱۰.انتقال اطلاعات وسیع تر

ب)مزایا برای کارشناسان فروش:

۱.ایجاد سابقه
۲.کاهش حجم کار فروشندگان
۳.کمک به فروش محصول با تلاش کمتر
۴.کمک به درک نیاز مشتری
۵.ایجاد اعتماد

ج)مزایای تبلیغات برای عمده فروشان و خرده فروشان:

۱.تسهیل امر فروش
۲.افزایش حجم معامله ها
۳.ایجاد امکان جذب مشتری بیشتر
۴.افزایش اعتبار و تثبیت جایگاه فروشگاه ها
۵.شهرت

د)مزایای تبلیغات برای مشتریان:

۱.تسهیل امر خرید
۲.حلقه اتصال بین تولید کننده و مشتری
۳.کمک به مشتریان برای دستیابی به محصول با قیمت منصفانه
۴.صرفه جویی در زمان
۵.ضمانت کیفیت محصول
۶.آموزش به مشتریان
۷.کمک به افراد برای به دست آوردن محصولات به صورت مستقیم از تولیدکنندگان از طریق پست

ه)مزایا تبلیغات برای جامعه:

۱.ایجاد و افزایش فرصت اشتغال
۲.افزایش استاندارد زندگی افراد جامعه
۳.ارزش آموزشی
۴.کمک به افزایش درآمد رسانه ها از قبیل رادیو ، تلویزیون، روزنامه و …

رسانه های تبلیغاتی

وسیله ای که از طریق آن پیام تبلیغاتی به مصرف کنندگان منتقل می شود، رسانه تبلیغاتی می نامند که دربرگیرنده اهداف تبلیغ کننده است و انواع گوناگونی دارد.

تولیدکنندگان، خدمات دهندگان و فروشندگان می توانند برای تبلیغات از همه رسانه ها یا برخی از آن ها استفاده کنند.

در این بخش به معرفی این رسانه ها می پردازیم.

الف)تبلیغ در منزل

مخاطب این روش تبلیغاتی را توسط یکی از رسانه های زیر در منزل یا محل کار دریافت می کند.

-مطبوعات، مجله، روزنامه

-رادیو

-تلویزیون

-فیلم

-پیام های متنی با تلفن های همراه

-شبکه های اجتماعی مجازی

ب)تبلیغات محیطی

این روش اشاره به تبلیغاتی اطلاق می شود که در محیط های عمومی و مسیر تردد و رفت و آمد مخاطبین به نمایش گذاشته می شود. محل کار، پیاده رو، وسایل نقلیه عمومی، پارک و …. از مناطقی است که مخاطبین با تبلیغات محیطی رو برو می شوند. از این رو می تواند اثر بخشی مناسبی در جامعه داشته باشد.

تبلیغات محیطی

-پوسترها

-تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردها

-وسایل نقلیه

-نمایش نقاشی

-نمایش سیار

-نمایش الکتریکی

-تبلیغ در آسمان

-مردان ساندویچی(با لباس های تخیلی)

-آگهی های دستی(بروشورها)

ج)تبلیغات مستقیم:

با هدف ایجاد تماس مستقیم با مشتری انجام می گیرید. در این شیوه از تبلیغات تبلیغ کننده می تواند ارتباط نزدیکی با مخاطبان محصول یا خدمات داشته باشد.
-رسانه های تبلیغات مستقیم عبارتند از:
-تراکت های فروش
-ویژه نامه های فرکش
-کتابچه ها و کاتالوگ ها
-فولدرها
-نشریه های فروشگاه ها

تبلیغات مستقیم

د)تبلیغات ترویجی و انگیزشی:

این نوع تبلیغ که به تبلیغ نمایشی نیز معروف است، با هدف افزایش فروش صورت میگیرد که منظور از آن این است که محصولات به طور سیستماتیک در مکان خاصی با هدف جلب توجه افرادی که از آنجا عبور میکنند نگه داشته میشوند. از انواع مهم این نوع تبلیغات:
نمایش پنجره ای
نمایش داخلی
سالن های نمایش
نمایشگاه ها

ه)تبلیغات اینترنتی:

عبارت است از نمایش دادن نام ها، علائم تجاری، شعارها و بنر ها و تصاویر تبلیغاتی در سایت ها و فضاهای پربیننده اینترنت، طوری که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید.
طبق آمار های ارائه شده تبلیغات اینترنتی به عنوان برترین رسانه ی تبلیغاتی شناخته شده است.
زمان پیدایش این نوع تبلیغ سال ۱۹۹۴ بوده که تا به امروز شاهد رشد بسیار زیاد و چشمگیر بوده است.

کمپین های تبلیغاتی:

منظور از آن مجموعه ای از برنامه های تبلیغاتی هدفمند است که در بازه زمانی مشخص با توجه به اهداف مشخص، گروهی از مخاطبین بازار هدف را در برمیگیرد.

برنامه‌ریزی اولیه برای شروع تبلیغات

قبل از هر اقدام عملی در تبلیغات، ابتدا باید به ۶ سوال مهم پاسخ داده و بر اساس پاسخ ها برای تبلیغات‌تان برنامه ریزی کرد.

این شش پرسش به عنوان مدل ۶W، یکی از رایج‌ترین و معروف ترین متد‌ها در برنامه‌ریزی اولیه برای تبلیغات است:

  1. مخاطب کیست؟ (Who)
  2. مخاطب کجاست؟ (Where)
  3. چه پیامی را باید به او انتقال دهم؟ (What)
  4. چرا باید این پیام رادریافت کند؟ (Why)
  5. کدام رسانه؟ (Which)
  6. چه زمانی باید با او ارتباط برقرار کرد؟ (When)

۵Mالگویی برای برنامه ریزی تبلیغاتی

این الگو به این ترتیب است:

  1. Mission : مشخص کردن هدف از تبلیغات
  2. Message : مشخص کردن پیامی که باید اعلام شود
  3. Media : مشخص کردن بهترین رسانه برای ارسال پیام
  4. Money : مشخص کردن بودجه لازم برای تحقق هدف
  5. Measurement : ارزیابی اینکه بعد از اجرای تبلیغات تا چه حد شما را به اهداف نزدیک کرده

گروه تبلیغاتی نما با تکیه‌بر کادری مجرب و کارآزموده آماده ارائه مشاوره، طراحی و اجرای تمامی نیازهای تبلیغاتی شما می‌باشد.
فقط کافیست ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید :

ضرورت تبلیغات در عرصه رقابت

1دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت