شعار تبلیغاتی

استودیو نما > وبلاگ  > شعار تبلیغاتی
تبلیغات

شعار تبلیغاتی

مفهوم شعار تبلیغاتی

عبارت و عنوان های کوتاهی که کمپین های تبلیغاتی برای تبلیغ و متحد کردن استراتژی های بازاریابی شرکت از آن استفاده می کنند.این عبارت ممکن است برای جلب توجه به یک ویژگی خاص یا برای تقویت نام تجاری مورد استفاده قرار گیرد. راز برنده شدن در مبارزه تبلیغاتی، داشتن یک شعار عالی است. یک شعار تبلیغاتی قوی، موفقیت برند تجاری را رقم می زند.

قالب شعار های تبلیغاتی

اکثر این عبارت ها کوتاه و بین ۳-۵ کلمه، با تنوع زیاد برای انتقال معانی مختلف هستند. شعار ها با آرم، نام تجاری یا حتی صدای موسیقی همراه هستند و از طریق راه های جذاب و خلاقانه اطلاعاتی را به مخاطب ارسال می کنند.

شعار های خنده دار و بامزه اغلب مدت زمان بیشتری در خاطر می مانند. شعارهایی که پاسخ های عاطفی در پی دارند و یا باعث یادآوری خاطرات گذشته می شوند احتمال  دارد که توسط مردم مورد استفاده و استقبال بیشتری قرار گیرند.

استفاده از شعارهای تبلیغاتی

بعضی از شعار ها محدود به کمپین ها و زمان خاصی می شوند و برخی به عنوان شعارهای بلند مدت سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شعار تبلیغاتی بتواند با زبان عمومی ارتباط صریحانه بین مخاطبان و کاربران برقرار کند هم آگاهی مخاطبان از محصول و هم طول عمر تبلیغات را افزایش می دهد. اگر یک شعار به موضوع بحث مشترک و رایج اقشار جامعه مثل استرس ، غذا، ترافیک مرتبط باشد، مخاطبان آن را بیشتر به خاطر می آورند و با تجارب شخصی خود پیوند می زنند.

اگر شعار تبلیغاتی توسط مردم پذیرفته شود تاثیر قابل توجهی در تعاملات روزمره اجتماعی می گذارد و نقطه ارتباطی در گفت و گوی افراد می شود.یک شعار با محتوا و قوی به راحتی می تواند بر اندیشه مصرف کننده در هنگام خرید تاثیر گزار باشد.

چند نمونه از بهترین شعار های تبلیغاتی

۱-مک دونالد : عاشقشم ، شعاری ساده ، تاثیر گزار و موفق . این شعار با ارزش های نام تجاریش ارتباط برقرار کرده و در ذهن مردم ماندگار شده.

۲-kfc : انقد خوبه که انگشتاتونو لیس میزنید، مثل رقیب اصلیش مک دونالد، ارتباط نزدیکی با نام تجاری خود دارد و به مخاطبان اعلام میکند که مرغ خیلی خوشمزه ایه.

۳-subway : تازه بخورید ، این برند برای انتخاب شعار تبلیغاتی خود حرکت هوشمندانه ای کرد، با توجه به مضرات فست فود، برند subway در تلاش بوده که جایگاه سالمی به محصول خود دهد بنابراین با این شعار تازگی و سلامت ساندویچ هایش را برای مخاطبان تضمین می کند.

۴-kit kat : استراحت کن کیت کت بزن ، این شعار تاکید بر سهولت و سادگی صرف وعده غذایی با کیت کت دارد.

۵- heinz : لوبیا یعنی هاینز ، این شعار تبلیغاتی که در بیشتر نظرخواهی ها به عنوان شعار برتر انتخاب شده ، در این شعار هم از نام برند استفاده شده و هم به عبارت ریتمی آهنگین ، رسا و کوتاه دارد.

۶- skittles : رنگ کمان را مزه کن ، این شعار به راحتی ویژگی محصول را منعکس و برجسته سازی می کند زیرا شکلات ها و اسمارتیز های این برند تجاری معمولا به رنگ های رنگین کمان تولید می شوند. 

۷-Rice krispies : ضربه ! صدا! ترکیدن(تق تق) : این شعار از دهه ۳۰ میلادی یعنی به مدت ۸۰ سال همراه همیشگی این برند بوده، دلیل این شعار هم این است که وقتی شیر به خوراک صبحانه اضافه می شود فرایند صوتی مشابه شعارایجاد می شود ؛ یعنی ابتدا صدای ضربه سپس صدایی نامفهوم و در آخر صدای ترکیدن دانه های خوراک (تق تق).

این شعار برای این برند تجاری موفقیت زیادی به همراه داشت.

۸- kellogges frosties : آن ها عاااااااالین ، از زمان شروع تولید محصول این برند، تونی ببر مشهور و نماد تصویری و تبلیغاتی آن بوده، این ببر به علت ادای شعار”آن ها عااالین”به هنگام تبلیغ خوراک صبحانه این برند معروف شد.

وقتی مخاطب یک پیام و یا جامعه هدف کودکان هستند باید از لحن و ادبیات مخصوص آن ها و هممچنین تصاویر و رنگ های شاد و جذاب بهره برد تا بیشترین بادهی را داشت. طول عمر ۵۰ ساله ی این شعار بیانگر اثرگذاری زیاد آن است.

۹-dr pepper : بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد چیست؟،از سال ۲۰۰۹ که این شعار معرفی شد تا کنون موفقیت زیادی برای این برند به ارمغان آورده. دلیل موفقیت این کمپین تبلیغاتی و شعار این است که دکتر پپر مشتریان خود را خوب میشناسد و هم چنین آن ها به خوبی ماهیت برندشان را بررسی کردند.

۱۰-Red bull : به تو بال میده ، این شعار به طور واضح و با استفاده تمثیلی از بال بیان می کند که این نوشیدنی انرژی شما را افزایش می دهد. این شعار یکی از بهترین نمونه های شعار های تمثیلی است.

۱۱-apple : متفاوت فکر کن ، شهرت اپل بخاطر فعالیت هایی است که این شرکت در زمینه گسترش مرزهای تکنولوژی و ارتباطات انجام داده و همیشه ایده های جدید و هیجان انگیزی وارد دنیای تکنولوژی کرده است.

به همین دلیل شعار “متفاوت فکر کن” برای این برند موفقیت های بسیار زیادی به همراه آورده است. این شعار به مخاطبان اعلام می کند که با خریدن محصولی از شرکت اپل شما فقط کالا دریافت نمیکنید بلکه نوعی سبک زندگی انتخاب خواهید کرد و شما محصولی را می خرید که مرزهای تکنولوژی را جابجا کرده است.

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت