تکنیک های تبلیغاتی

استودیو نما > وبلاگ  > تکنیک های تبلیغاتی

تکنیک های تبلیغاتی

۵ مورد از رایج ترین تکنیک های تبلیغاتی

همانطور که در مقاله های پیشین گفته شد ، تبلیغات موفق حس تمایل و تحریک به خرید یا استفاده از خدمات را در بینندگان ، شنوندگان و خوانندگان آگهی فعال می کند و اطلاعات مربوطه را به گونه ای ارائه می دهد که مشتری برای خرید محصول یا بهره گیری از خدمات تبلیغ شده مشتاق شده و حس خیلی خوبی از انجام آن کار داشته باشد.

در این مقاله در مورد تکنیک هایی صحبت می کنیم که  بسیاری از تولیدکننده ها و خدمات دهندگان در بازار با استفاده از آن ها تبلیغات پر سود و مفیدی ارائه می دهند. تکنیک های اساسی که منجر به انتقال موفق یک تبلیغ شده و باعث ماندگاری نام و شعار برند در ذهن مخاطب می گردد.

۱- استفاده از تکرار

تکرار یک روش ساده اما موثر است که باعث افزایش آگاهی مخاطب از هویت محصول یا خدمات و ماندگاری نام محصول یا خدمات در حافظه مشتری می شود.

اگردقت کرده باشید خیلی از آگهی ها با استفاده از رویکرد ها و تکنینک های موفق،نام محصول یا شرکت را بیش از یکبار ذکر می کنند و از طریق تکرار سعی می کنند که در خاطر مخاطب ماندگار شوند. به خصوص در تبلیغ تلویزیونی که ترکیبی از صدا و تصویر است ، این امکان در اختیار تبلیغ کننده قرار داده می شود که تکرار نام محصول یا شرکت و معرفی آن به صورتت مستتر و با تغییر در نوع انتقال آن از بصری به شنیداری انجام بگیرد.

۲- بیان ویژگی های محصول

تبلیغاتی که محصول را توصیف می کند ، ویژگی های خاصی را تبلیغ می کند یا ادعا می کند که محصول چه خدماتی برای مشتریان بالقوه می تواند انجام دهد ، با اطلاع رسانی ، آموزش و بالا بردن انتظارات در خریداران به نتایج مثبتی دست می یابد.

این ادعاها می تواند بیانگر واقعیت هایی مثل پیشرفت و رشد محصول در مدتی خاص یا قیمت جدید یا پایین محصول یا خدمات باشد، یا با مقدار کمی اغراق همراه باشد مثلا در تبلیغ یک برند آب پرتقال عبارتی مرتبط و اغراق آمیز مثل ” ویتامین  c بالا ” به کار رود یا در معرفی یک برند اسباب بازی فروشی عبارتی مثل ” محبوب بچه ها در همه جا ” برند را همراهی کند.

این نوع پیام ها می توانند توجه مشتری را جلب کرده و کمک زیادی به فروش کنند اما باید مراقب بود که از عبارت های اغراق آمیز و نادرست اجتناب کرد چون این امر منجر به بروز مشکلات قانونی می شود.

۳-مشارکت و ارتباط با مشتری

همکاری یک محصول یا شرکت با یک شخص معروف می تواند جذابیت زیادی به تبلیغ و آگهی ببخشد  و با نشان دادن یک موقعیت و شرایط مطلوب و ایجاد حس قدرت یک ارتباط قوی روانی با مشتری برقرار کند.

برای مثال شرکت های تجهیزات ورزشی از ورزشکاران موفق و نامدار در آگهی های خود استفاده می کنند، خودروسازها خودرهای خود را در مقابل خانه هایشان نمایش می دهند یا شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی از افراد معروف و بازیگران یا خوانندگان و… برای معرفی محصول خود استفاده می کنند.به همین دلیل این نوع تبلیغات جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و به دلیل ایجاد حس اعتماد و قدرت در مخاطب واکنش عاطفی او را به دنبال دارد و موجب ایجاد ارتباط میان مشتری و محصول تبلیغ شده می شود.

۴- متقاعد کردن مشتریان برای حمایت کردن از محصول یا خدمات موفق

این تکنیک کاربران جدید را متقاعد می کند که مشتریان دیگر از محصول یا خدمات استفاده می کنند و به این ترتیب کاربران جدید را به جمع این مشتریان اضافه می کند و با حمایت آن ها این چرخه ادامه پیدا کرده و محصول و خدمات به فروش می رسد.

این تکنیک تبلیغاتی اظهار می کند که در صورت بروز مغایرت بین چیزی که معرفی و فروخته می شود و چیزی که مشتری می خرد، مشتری می تواند از چرخه حمایت محصول خارج شود. در این تکنینک تبلیغاتی برای معرفی محصول و خدمات از کلیات پر زرق و برق ، کلمات و عبارات ارزشمند مرتبط با مفهوم محصول یا خدمات که به صورت کاملا فوری آن ها را تایید کند استفاده می شود. این عبارات ممکن است به موضوع مورد تبلیغ مربوط باشند یا نباشند به عنوان مثال ” آمریکا عاشق ………..” این عبارت وطن پرستی را به یک محصول متصل کرده و علاقه یک مجموعه کلی را نسبت به یک جز نشان می دهد و از این طریق واکنش مثبت و خودکار مخاطب را در پی دارد.

۵-جوایز تبلیغاتی 

بن ها، مسابقات و بازی هایی که همراه  با هدیه و جایزه در ازای خرید مشتری برای آن ها در نظر گرفته می شود موجب هیجان مشتریان شده و آن ها را تشویق به برقراری ارتباط با اسپانسر محصول یا خدمات می کند.جذابیت جایزه گرفتن،بازدهی خوب تبلیغات را به دنبال دارد  و افزودن پیشنهادات محدود مثل: مدت محدود ، محدودیت ورود ، محدودیت ثبت نام و… منجر به اقدام و عمل سریع مشتری میشود.

 

 

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت