استفاده از ابزار گرافیک در تبلیغات

استودیو نما > وبلاگ  > استفاده از ابزار گرافیک در تبلیغات
گرافیک تجاری یا تجارت گرافیکی ؟

استفاده از ابزار گرافیک در تبلیغات

گرافیک تجاری یا تجارت گرافیکی؟

نیاز های دنیای تجارت برای مبادله عرضه و تقاضا رو به افزایش است . محیط عرضه و تقاضا از هر جهت با تغییرات رو به رو است. امروزه عامل نیاز ، تنها دلیل اقدام به خرید محسوب نمی شود.حرکات زیرکانه بازاریابی با مخاطب قرار دادن ادراک خودآگاه و ناخودآگاه مشتریان، تاثیر فراوانی بر انتخاب افراد برای خرید دارند.

بازاریابی یک ضرورت اساسی برای حضور، ماندن در بازار پر رقابت امروز و ترقی در آن است. بازاریابی تنها محدود به دنیای تجارت نمی شود و برای هر چیزی که عرضه می گردد کارآمد است. در این جهت اگر بازاریابی را به عنوان بدن یک انسان در نظر بگیریم، تبلیغات حکم زبان این بدن را دارد.

افزایش روزافزون نیاز به بازاریابی منجر به افزایش تبلیغات گردیده است. بازاریابی و تبلیغات دو امر مهم و تعیین کننده در دنیای عرضه و تقاضا به شمار می روند. تبلیغات در برنامه بازاریابی اهمیت زیادی دارد و همواره سازمان های خدماتی و تولیدی بزرگ دنیا بودجه هنگفتی برای انجام آن در نظر می گیرند، که دلیلی برای اهمیت فوق العاده این حرفه است و دنیای تبلیغات هرروز شاهد پیشرفت های فراوان است.

طراحان بازاریابی و تبلیغات از شیوه های متنوعی برای تاثیرگذاری بر مخاطب استفاده می کنند.
برخی کارشناسان معتقدند که امروزه در سراسر دنیا مردم در معرض شلیک های تبلیغاتی قرار گرفته اند و به این ترتیب نوعی دلزدگی تبلیغاتی در حال شیوع است که همین مسئله مسبب اهمیت استفاده درست و خلاقانه از ابزار تصویر و گرافیک در تبلیغات شده است. برای استفاده درست از این ابزار به افراد متخصص این رشته نیاز است، زیرا غیر تخصصی بودن تبلیغات موجب عدم اثربخشی آن خواهد شد.

گرافیک تجاری یا تجارت گرافیکی ؟دفاتر و شرکت های تبلیغاتی

اداره ی یک شرکت تبلیغاتی علاوه بر مهارت، دانش و تخصص ویژه به اجزا و افراد مختلفی نیاز دارد. این اجزا و افراد در کنار هم موفقیت یک شرکت تبلیغاتی، موفقیت برند و موضوع تبلیغ را رقم میزنند.

برندینگ چیست ؟

مهم ترین این افراد عبارتند از کارشناس بازاریابی، کارشناس تبلیغات، کارشناس امور هنری.

کارشناس تبلیغ موظف است با در نظر گرفتن اهداف تبلیغ و مسئولیتی که برنامه بازاریابی برای او مشخص کرده، در چگونگی ارائه محتوا و پیام اصلی آگهی تاثیر بسزایی داشته باشد.
این وظیفه که یک امر نظارتی است باید با شناخت گروه مخاطبین و اهداف برنامه بازاریابی انجام گیرد.
چگونگی انتقال این امر که همان محتوی و ارائه محصول تبلیغی است به وسیله گروه اجرایی که کارشناسان امور هنری و طراحان گرافیک ( در خصوص رسانه های چاپی) صورت می گیرد.

با افزایش سازمان های تجاری و در نتیجه آن افزایش تبلیغات، مخاطبان در برابر عرضه تبلیغات مقاوت نشان می دهند و بر این باورند که تبلیغ قصد فریب آن ها را دارد.
بنابراین آگهی ها باید بسیار جذاب و کارآمد و خلاقانه باشند تا مخاطب را جذب کنند، برای درک این مسئله یک پیک تبلیغاتی را ورق بزنید، شاید از هر ۲۰ آگهی احتمالا یکی از آنها توجه شما را جلب کند و آن یک آگهی خلاقانه و جذاب است.

بنابراین دانستن و به دست آوردن اطلاعات کامل و مفید بازاریابی و تبلیغات باعث می شود در راه اجرای یک ایده ی هنری تجاری، خود را فراموش کرده و در تلاش این باشیم که موضوع مورد طرح را از پنجره دید مشتری ببینیم.به این ترتیب یک شرکت تبلیغاتی برای ماندن در دنیای جذاب و پر حادثه تبلیغات تجاری باید همیشه در ارائه خدمات کارآمد و نتیجه بخش در تولید یک آگهی تبلیغاتی جذاب در تلاش بوده و همواره راه های مختلفی را برای ارائه بهتر پیام تبلیغاتی آزمایش کند.

گرافیک تجاری یا تجارت گرافیکی ؟

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت