ضرورت تبلیغات در عرصه رقابت

استودیو نما > وبلاگ  > ضرورت تبلیغات در عرصه رقابت
تبلیغات رقابتی

ضرورت تبلیغات در عرصه رقابت

تبلیغات از دیدگاه متخصصان این حوزه

در مورد تبلیغات افراد متفاوتی نسبت به این مبحث نظراتی را اعلام می‌نمایند؛ عده‌ای تبلیغات را نا لازم، نیرنگ، دروغ و عملی بیهوده می‌نامند اما اشخاصی که با مبانی علمی تبلیغات آشنا هستند و آن را به‌طور درست درک کرده‌اند، آثار و مزایای زیر را برای آن بر می‌شمارند.

  • به اشاعه اطلاعات و تعالی فرهنگ عمومی کمک می‌کند.
  • باعث افزایش فروش، سود، سهم بازار، سرعت گردش سرمایه، اعتبار و حیثیت کالا می‌شود.
  • حجم دادوستد را افزایش داده و باعث رونق بازار می‌شود.
  • باعث رونق تنوع محصول و نوآوری می‌شود.
  • برخورد کاسب‌کارانه را به خورد علمی و اقتصادی مبدل می‌کند.
  • هزینه‌های حمل‌ونقل و توزیع را کاهش می‌دهد.
  • محدوده جغرافیایی بازار را گسترش می‌دهد.
  • تقاضای جدید خلق می‌کند.
  • رسانه‌ها را سازمان می‌دهد و تقویت می‌کند
  • باعث عادت مشتری می‌شود.
  • باعث شفاف شدن بازار می‌شود.
  • در مصرف‌کننده اطمینان ایجاد می‌کند.
  • باعث ایجاد رقابت می‌شود.
  • مشتری مردد را به مشتری مصمم تبدیل می‌کند
  • مشوق بهبود مداوم کیفیت کالاست.

انسان امروز زیر بمباران شدیدی از تبلیغات زندگی می‌کند، تعداد آگهی‌هایی که فرد در زندگی روزمره می‌بیند، به اندازه ای زیاد است که باور آن برای ما که، زیر فشار چنین حجم سنگینی هستیم مشکل است.

به‌طور متوسط، یک فرد آمریکایی تا سن ۶۵ سالگی حدود ۲ میلیون آگهی تلویزیونی می‌بیند. این مقدار به جز آگهی‌هایی است که در روزنامه‌ها، رادیو، تابلوهای شهری، دیوارهای شهر و غیره انسان را هدف پیام خود قرار می‌دهد.

تبلیغات در کشور های مختلف

علی رغم اهمیت این موضوع، متأسفانه تبلیغات در کشور ما آن‌چنان‌که باید از منظر علمی، زیباشناختی مورد بررسی قرار نگرفته است و ساخت آن، چنان ساده انگاشته شده است که هرکسی به خود اجازه طراحی، تهیه و ساخت آگهی تبلیغاتی را می‌دهد؛ بدون اینکه کوچک‌ترین تخصصی در حوزه تبلیغات داشته باشد.

در سال‌های اخیر، به ویژه با گسترش یافتن تبلیغات فضای مجازی و گسترش اینترنت،شرکت‌های زیادی موضوع فعالیت تجاری خود را تبلیغات قرار داده‌اند، به‌گونه‌ای که شمار آن‌ها فقط در تهران به بیش از ۱٬۰۰۰ شرکت تبلیغاتی می‌رسد تعداد آن‌ها به‌اندازه‌ای است که بعضاً این تصور به ذهن می‌آید که مگر ما چقدر متخصص تبلیغات در این مملکت لازم داریم.

تبلیغات

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن به طور سنتی خرده‌فروش و یا فروشنده مغازه در خرید افراد، تأثیر بسیار زیادی دارد. به‌ طوری که، فرد برای خرید تلویزیون به مغازه مراجعه می‌کند و از صاحب مغازه می‌خواهد که بگوید کدام مارک بهتر است؟

بگذارید به شما بگوییم علت آن درصد بیشتری است که برخی تولیدکنندگان تلویزیون به فروشندگان می‌دهند.

مشکلاتی که پیش‌ازاین بیان شد زنگ هشداری است برای تمامی دست اندر کاران تبلیغ و صاحبان کسب‌وکار، کالا و نیز سیاست‌گذاران امر تبلیغ در کشورمان، که موضوع تبلیغ را جدی‌تر گرفته، هرچه سریع‌تر در عرصه کلان دست به سیاست‌گذاری‌های صحیح‌تر در این عرصه بزنند.

گروه تبلیغاتی نما با تکیه‌بر کادری مجرب و کارآزموده آماده ارائه مشاوره، طراحی و اجرای تمامی نیازهای تبلیغاتی شما می‌باشد.
فقط کافیست ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

مقاله ای با عنوان تاریخچه تبلیغات در ایران و جهان در هفته ی آتی منتشر می شود.

1دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت