بازاریابی اینترنتی/بازاریابی آنلاین

استودیو نما > وبلاگ  > بازاریابی اینترنتی/بازاریابی آنلاین
بازاریابی اینترتی

بازاریابی اینترنتی/بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی؛هرچیزی که باید تازه کارها بدانند:

وقتی شما اصطلاح بازاریابی اینترنتی را می شنوید اولین چیزی که به آن فکر می کنید چیست؟ برخی از کار آفرینان یا صاحبان کسب و کار به وب سایت ها فکر می کنند و برخی ممکن است به رسانه های اجتماعی یا وبلاگ نویسی فکر کنند. در واقع تمام این راه های تبلیغات در رده بازاریابی اینترنتی قرار می گیرند.

اگر بازاریابی را یک پازل بزرگ در نظر بگیریم بازاریابی اینترنتی یک قطعه بزرگ از این پازل است. متاسفانه همه صاحبان کسب و کار و کار آفرینان تنها به وب سایت اکتفا می کنند و قطعات دیگر این پازل را مدیریت نمی کنند.

بازاریابی اینترنتی برای همه کسب و کارها ضروری است حتی اگر کسب و کاری خیلی کوچک و محلی باشد. این حضور آنلاین می تواند در ایجاد تخصص به شما کمک کند و منجر به تولیدات جدید شود و حتی بدون نیاز به کسی برای کمک، فروش را انجام می دهد.

در این مقاله قصد داریم شما را با بازارایابی اینترنتی و چگونگی انجام آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی یک اصطلاح بسیار گسترده است. هر نوع تلاش برای بازاریابی که به صورت آنلاین انجام شود به این دسته تعلق دارد. یکی از محبوب ترین و مهم ترین راه ها برای رسیدن به اهداف در کسب و کارها به خصوص کسب وکارهای کوچک است که برای موفقیت در آن باید به طور کامل انواع آن را بشناسید تا از بهترین نوع آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.

بازاریابی موتور جست و جو(SEM)

هرگونه فعالیت که برای کمک به کاربران از طریق جست و جو گرهایی مثل گوگل طراحی شده است بهینه سازی موتور جست و جو می گویند. بهینه سازی موتور های جست و جو (SEO)  و سیستم های جست و جو مانند google adwords هر دو به عنوان بخش های جداگانه و مهم از SEM شناخته می شوند.

SEO رایگان است. با جست و جو گرها شما یک وب سایت ایجاد می کنید که به خوبی در موتورهای جست و جو رتبه بندی شده اند و به افراد کمک می کند تا وب سایت ها را به طور منظم پیدا کنند. برای یک رتبه بندی خوب شما باید کلمات کلیدی را به طور گسترده بشناسید تا بتوانید محتوای خوبی که متمرکز بر آن کلمات کلیدی است ارائه دهید.SEO  همچنین از شما می خواهد تکنیک هایی مثل ساخت لینک که می تواند سایت شما را در رتبه بندی بالا ببرد یاد بگیرید. SEO سایت شما برخلاف سایر سیتم عامل ها نیاز به نگهداری مداوم نیاز ندارد و برای آگاهی از سلامت سایت و عملکرد آن باید کلمات کلیدی را چک کنید.

ابزار هایی مثل YAOST SEO که افزونه رایگانی در وردپرس است می تواند در بهینه سازی سایت به شما کمک کند حتی با آن آشنایی کامل نداشته باشید.

بازاریابی PPC یا پرداخت برای هر کلیک :

نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان هدف به وب سایت ها یا رسانه هایی که تبلیغات را انجام می دهند هدایت می شوند و هزینه آن به ازای تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

بازاریابی ppc  به دو شکل صورت می گیرد : ۱- تبلیغات جست و جویی ۲- تبلیغات نمایشی

در تبلیغات جست و جویی، تبلیغات متنی به افرادی که در جست و جوی کلمات کلیدی موردنظر شما هستند نمایش داده می شود.

تبلیغات نمایشی به طور فعال تبلیغات شما را به کاربران وب نشان می دهد. آگهی شما می تواند در facebook  یا در صفحه خبری که کاربران در حال خواندن هستند نشان داده شود.

این نوع آگهی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که محصول را به مشتری و مخاطبان معرفی کنید حتی اگر آن ها به دنبال آن نباشند.

google adword و bing ads دو مورد از رایج ترین پلتفرم های تبلیغاتی ppc هستند که به شما اجازه می دهند همواره به کاربرانی که در جست و جوی محصول شما هستند  و قصد خرید دارند ارتباط برقرار کنید.

بازاریابی با رسانه های اجتماعی :

این نوع بازاریابی شامل هر نوع تبلیغاتی است که از طریق رسانه های اجتماعی انجام شود. هدف اصلی از رقابت های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی ایجاد آگاهی از نام تجاری، ایجاد ارتباط با مشتریان، حفظ نام تجاری مورد نظر در خط مقدم ذهن مخاطب است.

محبوب ترین این پلتفرم ها facebook و instagram هستند که در آن می توانید صفحه کاملی را با اطلاعات زیاد در مورد کسب و کار خود ایجاد کنید. این دو پلتفرم از مهم ترین رسانه های اجتماعی کسب و کار به شمار می روند.

twitter ، snapchat ، pintrest ، raddit ، periscope و… از دیگر رسانه های اجتماعی پر کاربرد برای تبلیغات کسب و کار هستند.

شما می توانید در تمام رسانه ها برای کسب و کار خود صفحه اختصاصی داشته باشید اما برای شروع بهتر است که یک یا دو رسانه را که می دانید برای شما مفید خواهد بود و مخاطبینتان در آنجا بیشتر حضور دارند انتخاب کنید. بهتر است که برای مدیریت رسانه های اجتماعی، فردی را در نظر بگیرید.

بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی عامل مهمی در فروش محصول و خدمات و ارتقا کسب و کار شما به حساب می آید. روشی است که شما با استفاده از آن می توانید مشتریان را همیشه در کنار خود داشته باشید. هدف از این نوع بازاریابی مثل سایر رسانه های اجتماعی این است که به کاربران یاد آوری شود که شما اینجایید و محصول شما منتظر آنهاست.

در این روش از بازاریابی شما ایمیل کاربران سایت خود را دریافت کرده و سپس از طریق سرویس های ارسال ایمیل انبوه مثل mailchimp و mailerlite برای آن ها ایمیل های هدفمند ارسال کنید. این روش باید درست و اصولی انجام گیرد تا به مشتریان وفادار دست پیدا کنید و فروشتان افزایش یابد در غیر این صورت با ارسال ایمیل های متوالی و بی ارزش مشتریان خود را از دست داده و به اعتبار برند خود لطمه می زنید.

بازاریابی محتوایی :

بازاریابی محتوا یعنی انتشار یک محتوا به صورت آنلاین که به منظور ارائه ارزش های محصول و برند و ایجاد اعتماد در مشتری انجام می گیرد. این محتوا شامل پست های وبلاگ منتشر شده در سایت ، پست های مهمان که برای سایت های دیگر ارسال می کنید و به شما لینک می دهند ، کتاب های الکترونیکی ، مقاله ها و مطالعات موردی طراحی شده، اینفوگرافیک ها و یا فیلم هایی است که می توانند در کانال ها، سایت ها و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.

ازاریابی محتوایی باید طبق اهدافی که در ذهن تبلیغ کننده است و با استفاده از بهینه سازی موتور های جست و جو پیش رود و باید به طور منظم مطالب طراحی شود وگرنه سریع ترین راه بازاریابی خود را از دست می دهید.

شبکه های آنلاین :

این نوع بازاریابی اگر به درستی اجرا شود به شما اجازه می دهند که روابط ارزشمندی را در انجمن ها و گروه های آنلاین ایجاد کنید که باعث پیشرفت و ارتقا کسب و کار شما می شود.

شما می توانید با همکاران و کارشناسان متخصص برای بالا بردن ارزش محصول و در اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش با آن ها و مشتریان همکاری کنید.

هدف از این نوع بازاریابی صرفا ایجاد ارتباط و فروش نیست. برخی از بهترین مکان ها برای ارتباطات آنلاین مربوط به کسب و کار ها شامل : گروه های فیس بوک ، کروه های مرتبط ، انجمن های صنعتی ، انجممن های پرسش و پاسخ مثل quora است.

شبکه های آنلاین یک راه عالی برای رودررویی با مشتریان بالقوه است که باعث رشد کسب وکار شماست و اغلب هم به صورت رایگان است.

همه این مواردی که گفته شد مثال هایی از بازاریابی اینترنتی است که شما با در نظر گرفتن این که کدام یک می تواند برای کسب و کارتان مفید باشد، می توانید آن هارا  به کار بگیرید.

در مقاله های بعد در مورد چگونگی شروع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی صحبت خواهیم کرد.با ما همراه باشید.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت