بازاریابی اینترنتی / بازاریابی آنلاین 2

استودیو نما > وبلاگ  > بازاریابی اینترنتی / بازاریابی آنلاین 2
internet marketing

بازاریابی اینترنتی / بازاریابی آنلاین 2

بازاریابی اینترنتی/ هرچیزی که باید تازه کارها بدانند؛بخش دوم

در بخش قبلی در مورد بازاریابی اینترنتی و انواع آن صحبت کردیم. در این بخش شما را با چگونگی شروع و انجام و ارزیابی عملرکرد آن آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

بازار یابی اینترنتی/از کجا باید شروع کنیم؟

اولین قدم برای شروع بازاریابی اینترنتی ساخت یک وب سایت قوی با طراحی خوب است. بعد از ساخت سایت باید شروع به نوشتن و تولید محتوا کنید، برای این کار ابتدا باید به خوبی در مورد کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت تحقیق کنید و اطلاعات گسترده ای در ارتباط با آن داشته باشید ، زیرا این کار به رتبه بندی شما در موتورهای جست وجو کمک می کند. بخش اساسی رویکرد بازاریابی اینترنتی شما ، ساختن یک استراتژی کلیدی خوب است.

بعد از ورود مخاطبان به سایت شما قدم بعدی ارسال فرم های آماده خوش آمدگویی به صورت خودکار از طریق ایمیل به کاربران است. این کار برای ایجاد ارتباط با آن ها مناسب است.

قدم بعدی این است که در یکی از رسانه های اجتمعی که می دانید مخاطبین شما بیشتر در آن حضور دارند یک صفحه کاری باز کنید، مثل اینستاگرام ، فیس بوک ، توییتر پینترست ، اسنپ چت و… .

ایجاد یک هویت آنلاین برای کسب و کار یکی از بهترین راه های بازاریابی است. حالا برای مرحله بعد از رسانه های اجتماعی می توانید از گزینه های دیگر بازاریابی اینترنتی که در این مقاله به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم استفاده کنید مثل ppc ، این کار باعث می شود که سرعت و کارایی خود را افزایش دهید و سپس با استفاده از بازاریابی محتوا به خوبی تخصص خود را نشان دهید.

چگونه می توان نتایج بازاریابی اینترنتی را ارزیابی کرد؟

برای این کار ابزارهایی وجود دارد که شما می توانید به صورت کاملا رایگان برای ردیابی و ارزیابی اثربخشی بازاریابی اینترنتی خود از آن ها استفاده کنید. که شامل :

Google Analytics:

گوگل آنالیز به شما کمک می کند که بفهمید ترافیک سایت شما از طریق چه کانال هایی است ، چه کسانی از سایت شما بازدید می کنند ، سایت شما چگونه با آن ها ارتباط برقرار می کند و آن ها را تبدیل به کاربر دائمی می کند. این منابع ارزشمند برای هر سایتی ضروری است شما با استفاده از کد هایی که در سایت خود قرار می دهید می توانید به راحتی به این منابع دست پیدا کنید.

platform analytics :

با برنامه آنالیز پلتفرم ها  ، شما می توانید آمار دقیقی از میزان بازخورد محتواهایی که در پیج کاری خود در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید به دست آورید ؛ مانند تعداد لایک ها ، نظرات ، بازخوانی ها ، اشتراک گذاری ها و پیام های مستقیم. با استفاده از این اطلاعات می توانید اثر بخشی محتوای خود را ارزیابی کرده و میزان علاقه ی مخاطبان خود را بسنجید.

هزینه بازاریابی اینترنتی چقدر است؟

بازاریابی اینترنتی می تواند هزینه زیادی داشته باشد اما در عین حال می تواند برای بودجه های کم نیز مناسب باشد.

یکی از هزینه های این نوع بازاریابی مقدار هزینه ایست که باید در طی هر سال برای خرید نام دامنه و میزبانی وب پرداخت کنید ، که به شما امکان ایجاد و نگهداری یک وب سایت با عملکرد بالا را می دهد. با استفاده از ابزارهای تحقیقاتی رایگانی که گوگل برای جست و جوی کلمات کلیدی در اختیار شما می گذارد می توانید به بهبود و رتبه بندی سایت خود کمک کنید.

در رسانه های اجتماعی نیز اگر مدیریت و تولید محتوای پیج کاری شما بر عهده خودتان باشد می توانید به صورت کاملا رایگان برای کسب و کار خود بازاریابی کنید.

برای بازاریابی ایمیلی هم تعدادی پلتفرم رایگان وجود دارد که میتوانید از طریق آن ها کار خود را انجام داده و پیش از شروع پرداخت کسب و کار خود را به درآمد زایی رسانده و یا حتی درآمد خود را افزایش دهید.

چند توصیه برای سرمایه گذاری در بازاریابی اینترنتی :

۱.استخدام یک طراح حرفه ای برای ایجاد سایت ، اگر طراح سایت کارخود را حرفه ای و خوب انجام دهد ارزش سرمایه گذاری زیادی دارد.

۲.استخدام یک نسخه کپی رایت کننده برای اداره کپی در سایت

۳.سرمایه گذاری در کمپین های PPC  که در بخش قبل در مورد آن توضیح داده شد. در این بخش با استخدام یک بازاریاب و یا سپردن این کار به یک آژانس تبلیغاتی نتایج بهتری به دنبال دارد.

فراموش نکنید که هر هزینه ای که برای بازاریابی اینترنتی انجام دهید سرمایه گذاریست و می تواند درآمد زیادی به ارمغان بیاورد.

نتیجه گیری

بازاریابی اینترنتی در زمانیکه شما تازه شروع به کار می کنید کمی پیچیده است اما برای کسب و کار شما امری ضروری و مهم است. حتی کسب  وکارهای کوچک باید برای رسیدن به مشتریان جدید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنند و روابط خود را با آن ها را تقویت کنند.

خوشبختانه تعداد سیستم عامل های مختلف و رسانه های اجتماعی آنقدر زیاد است که در هر بخش می تواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و این امر باعث شده که بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای مختلف در دسترس و سودمند باشد.

شما چه فکر میکنید؟ کدام یک از این راه های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما مفید است؟ کدامیک از شما از بازاریابی اینترنتی استفاده می کنید؟ افکار، اطلاعات و سوالات خود با ما به اشتراک بگذارید!

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت