راه اندازی یک کسب و کار جدید (استارت آپ)

استارت آپ

تا بحال به این فکر کرده اید که یک کار آفرین باشید ؟ یا اینکه یک کار آفرین چه ویژگی های دارد ؟ یا اینکه چه شرایطی برای عملی کردن ایده های کسب و کار لازم است ؟ کار آفرین شدن و شروع کسب و کار جدید فقط یک چشم انداز حرفه ای هیجان انگیز کاری نیست و برای بسیاری از افراد به معنای دستیابی به یک رویا و تحقق اهداف و آرزوهاست. اگر کار آفرینی یکی از اهداف زندگی شماست، اگر طرح یا ایده هایی دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

راه اندازی یک کسب و کار از پایه کار دشواری است و علاوه بر گذشت و فداکاری بسیار، دانش زیادی را هم می طلبد. استراتژی و برنامه ریزی درست نقش بسیاری مهمی در موفقیت یک استارت آپ ایفا می کند. در این مقاله به توضیح و تشریح ۳ نکته مهم برای شروع کسب و کار جدید می پردازیم.

۱-دنبال منابع مالی باشید.

ساده ترین راه برای دریافت کمک مالی در شروع و ابتدای کار این است که درخواست وام بدهید. بسیاری از بانک ها از ارائه وام برای راه اندازی استارت آپ ها مشتاقند به این دلیل که  آن ها از طریق حمایت از یک طرح جامع کسب و کار می توانند ایده های بزرگ خود را نیز ارائه دهند و آن ها را عملی کنند.

تجزیه و تحلیل روند ساخت یک طرح کسب و کار به شما در مسیر دستیابی به اهدافتان کمک می کند. گستردگی اینترنت نیز باعث شده که شما بتوانید از دوستان، خانواده و حتی غریبه ها به عنوان سرمایه گذار در طرح خود استفاده کنید و مقداری از سرمایه اولیه مورد نیاز را از این طریق تأمین کنید.

در خارج از ایران برخی شرکت های دولتی، پلتفرم های جهانی و کمپین های خدماتی وجود دارد که مأموریت آن ها کمک به راه اندازی پروژه های خلاقانه است مانند؛ kickstarter ، Gofoundme و …. . این شرکت ها فرصت هایی ایجاد می کنند تا کسب و کار های جدید بتوانند از منابع مالی آن ها برای سرمایه اولیه و شروع کار خود استفاده کنند.

پلتفرم Gofoundme عمومی تر است و تقریبا برای هر پروژه ای، مردم امکان استفاده از آن را دارند  در صورتیکه Kickstarter فقط برای پروژه های خلاقانه کاربرد دارد و سرمایه گزاری می کند.

۲- افزایش دانش مرتبط با کسب و کار 

همانطور که گفته شد راه اندازی کسب و کار نیازمند سرمایه است. ممکن است این سرمایه زیاد باشد یا کم به هر حال دلیل موجهی است که برای انجام این کار و موفقیت در آن تا حد کافی دانش لازم را در کسب و کار موردنظر داشته باشید و در هر بخش از آن اطلاعات کامل و کافی در اختیارتان باشد.

شما با روش های مختلفی مثل تحصیل در دانشگاه ها، آموزشگاه های خصوصی، موسسات و یا حتی از طریق آموزش آنلاین که یک شیوه عالی برای افزایش دانش و آگاهی شماست می توانید دانش و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید.

این آموزش های آنلاین شامل ویدیو های آموزشی، مقاله های آموزشی یا آموزش های تصویری است که توسط سایت های آموزشی متفاوت ، موسسات و دانشگاه ها و آموزشگاه های خصوصی و …. تهیه و ارائه می شوند و فرصتی برای مطالعه در مورد تجارت به صورت آنلاین و آموزش های مربوط به صنعت و کسب و کار مورد نظر شما را فراهم می کنند تا به راحتی بتوانید برای راه اندای کسب و کار خود از آن ها استفاده کنید.

آموزش های آنلاین و سایت های آموزشی گاهی خدمات خوبی را همراه  آموزش های خود ارائه می دهند که می توانید از آن بهره بگیرید. یکی دیگر از مزایای آموزش آنلاین این است که وقت زیادی از شما گرفته نمی شود و می توانید در روزها و ساعت هایی که خودتان انتخاب می کنید که وقتتان آزاد است آموزش ببینید و فرآیند یادگیری نیز ساده تر پیش می رود.

۳-ساختن یک هویت آنلاین و دیجیتال برای کسب و کار

ساختن هویت آنلاین برای یک کسب و کار نوپا امر بسیار مهمی است که برای این کار می توانید از راه های ساده و پایه مثل اینستاگرام یا فیس بوک شروع کنید.

این اپلیکیشن ها  منابع اطلاعاتی آسانی برای مشتریان شما هستند تا به راحتی به مکان، اطلاعات تماس، ساعت کاری شما و… دسترسی پیدا کنند، و اگر تلاش کنید می توانید با مشتریان جدید نیز ارتباط برقرار کرده و مخاطبان خود را افزایش دهید.

این رسانه های اجتماعی، محیطی برای فروش خدمات و محصول شما فراهم می کنند، میتوانید به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آن ها را تشویق به خرید کنید و از آن ها نظرسنجی کنید. اپلیکیشن هایی مثل اینستاگرام می توانند محیطی دوستانه برای مشتریان و مخاطبان شما فراهم کنند. و شما توسط امکانات این اپلیکیشن ها و با استفاده از استراتژی های فروش مثل در نظر گرفتن جوایز، مسابقات و …برای مشتریان و مخاطبان، انگیزه و روحیه خرید را در آن ها بالا ببرید.

با در نظر گرفتن این سه نکته می توانید ایده و طرح جامع کسب و کار خود را به مرحله اجرا در آورید. پس از شروع این مرحله نام تجاری استارت آپ شما نیاز دارد که دیده و شناخته شده و به مخاطبان معرفی شود که در این مرحله با توجه به این مقاله برنامه ریزی تبلیغات خود را آغاز کنید.

, , , , , ,
Share:

خوشحال میشیم دیدگاه و یا تجربیات خودتون رو با ما در میون بذارید : پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خلاقیت ، کیفیت و نتیجه گرایی همواره خون جاری در رگ های استودیو نما بوده تا با بهره‌ گیری از تجربه و پشتکار و همچنین هنر و علم ، به چشم انداز های خود که همان ایجاد آرامش خاطر و گشایش کار برای مشتریان است ، نائل آید .

تماس با ما

جهت ارتباط مستقیم و مکاتبه با استودیو نما می توانید از روش های تماس زیر استفاده نمایید :
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت ، شامل خلاقیت ها و آفرینش های فکری و هنری، متون، نمونه آثار، قالب سایت ، فرم ها و نرم افزار های آنلاین بکار رفته متعلق به کانون آگهی و تبلیغاتی نما بوده و هرگونه کپی برداری از موارد نام برده ، پیگرد قانونی دارد.