تفاوت رسانه های چاپی با تبلیغات تلویزیونی

استودیو نما > وبلاگ  > تفاوت رسانه های چاپی با تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات

تفاوت رسانه های چاپی با تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات چاپی و تلویزیونی

تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی هر دو راهی هستند برای انتقال پیام به مخاطب هدف و ترویج کسب و کار، هر کدام نیز دارای نقاط قوت و ضعفی است که مشخص می کند کدام رسانه مناسب معرفی محصول و خدمات شماست.

شما با تعیین اهداف کمپین بازاریابی و مخاطب هدفی که دارید می توانید تصمیم بگیرید که کدام رسانه کسب و کار شما را به اهدافش می رساند. با خواندن این مقاله می توانید در مورد انواع رسانه های تبلیغاتی بیشتر بدانید.

سرعت

تبلیغات با رسانه های چاپی به شما این امکان را می دهد که سریع تر پیام خود را انتقال داده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید و همچنین می توانید تبلیغات خود را به تنهایی برای مخاطبان بخصوصی ارائه دهید. مثلا اگر شما کالای ورزشی به فروش می رسانید و تیم محلی شما در آخر هفته مسابقه قهرمانی دارد میتوانید یک آگهی در بخش ورزشی آن هفته ارائه داده و لباس های ورزشی خود را به فروش برسانید.

آگهی های تبلیغاتی تلویزیونی به زمان و هزینه زیادی برای تولید نیاز دارند، که این زمان و هزینه ها برای کسب و کار های کوچک و تازه راه اندازی شده به صرفه نیست و اگر کسب و کاری در طول پروسه فعالیت خود دست خوش تغییرات شود امکان تغییر مجدد در آگهی تبلیغاتی ساخته شده سخت تر خواهد بود و نیاز به زمان بیشتری هم دارد.

تاثیرگذاری

برخلاف چاپ، تلویزیون رسانه ای است که بخاطر ترکیب صدا و تصویر باهم، هنگام انتقال و انتشار پیام تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب دارد. برای مثال یک تبلیغات تلویزیونی با این هدف طراحی شده که مردم از خدماتی خاص برای از بین بردن موریانه استفاده کنند؛ بدین ترتیب مخاطبان هدف با دیدن تاثیرات منفی و مخرب موریانه و همزمان شنیدن حرف هایی از زبان قربانیان این آفت، بیشتر مشتاق استفاده از خدمات تبلیغ شده خواهند شد.

نشانه گذاری

گرچه هر دو رسانه چاپ و تلویزیون، فرصتی را به مخاطبان خاص به منظور رسیدن به هدفی پیشنهاد می دهند اما هر دو محدودیت هایی نیز دارند. مثلا برای چاپ آگهی در یک مجله ی تبلیغاتی، تضمینی برای اینکه آگهی شما در کدام قسمت از مجله چاپ شود وجود ندارد.

در تبلیغات تلویزیونی هم این که آگهی بازرگانی شما در کدام کانال و یا میان کدام برنامه پخش شود نیست، مگر این که برای تبلیغ در هر دو رسانه هنگام بستن قرارداد و احتمالا با پرداخت مبلغی بیشتر به توافق برسند و نقطه و مکان و موقعیت مشخصی را برای پخش و چاپ تبلیغ در نظر بگیرند.

هزینه

رسانه های چاپی انواع و ابعاد مختلفی دارند و شامل آگهی های مجلات، روزنامه ها، تراکت، بروشور، کارت ویزیت و… می شوند که با توجه به نوع و ابعادی که دارند قیمت های متفاوتی نیز دارند و تبلیغ کننده با توجه به نیاز و بودجه ای که دارد نوع و اندازه آن را انتخاب کرده و تبلیغات خود را با این رسانه انجام می دهد.

 تبلیغ در رسانه تلویزیون و آگهی های بازرگانی نسبت به تبلیغات چاپی بودجه و هزینه بیشتری را هم در مرحله تولید و هم در مرحله پخش می طلبد و این هزینه ها با توجه به مراحل تولید، ایده پردازی اولیه آگهی، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت تیزر، مدت زمان پخش تیزر و… متفاوت است.

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت