برندینگ چیست ؟

استودیو نما > وبلاگ  > برندینگ چیست ؟
برندینگ چیست؟

برندینگ چیست ؟

برندینگ

نام جذابی که تولید کننده، محصول جدیدی را به وسیله آن به بازار معرفی میکند. خریداران و مخاطبان محصول را با برند شناسایی و از محصولات رقبا متمایز می کنند.
هدف اصلی از برندینگ، تثبیت هویت تولید کننده یک محصول معین است.

برند چیست؟

بسیاری از مردم – حتی کسانی که در بازار داغ برندینگ فعالیت می کنند در پاسخ به این سوال که واقعاً برندینگ چیست ؟دچار کشمکش می شوند. به هر حال در اینجا با برخی از کلیدواژه های این حوزه آشنا می شویم. پس با ما همراه باشید.

نام،اصطلاح،نماد،سمبل یا طراحی یا ترکیبی از آن هاست. خریداران و مخاطبان محصول از این طریق کالاها یا خدمات فروشنده را شناسایی و از محصول رقبای دیگر تشخیص می دهند.

نام برند:

نام برند در تعریف خلاصه تر هویت و نشان شرکت شما است؛ نام تجاری خوب ارزش یک شرکت را افزایش می دهد، کارکنان را با جهت گیری و انگیزه افزایش می دهد و مشتریان جدید را آسان تر می کند. دقیقا یک نام تجاری چیست؟ قسمتی از برند که قابلیت بیان شدن دارد و مشتریان مجموعه شما را با این نام میشناسند این نام می بایست ؛ همانند : کفش آدیداس، نوشابه کوکاکولا ، تلویزیون ال جی

علامت برند:

قسمتی از برند که قابل دیده شدن و تشخیص دادن است اما قابل بیان شدن نیست؛ همانند : سمبل، نماد، آرم، طراحی، رنگ یا حروف

برندینگ:

-اختصاص یک نام خاص به محصول یا خدمات یک فروشنده برندینگ نامیده می شود.

-فرایندی است که به واسطه آن محصولی هویت پیدا می کند.

-به بیان دیگر برندینگ محصول مانند نامگذاری نوزاد است، محصولات نیز همانند فرزندان تولید کنندگان هستند که برندینگ و نامگذاری ابزاریست برای شناسایی آنها.

دلایل برندینگ

  1. شناسایی محصول با نامی خاص و جذاب و در خور محصول
  2. افزایش فروش در بازاری با رقابت سخت و شدید
  3. تسهیل امر تبلیغات و آگهی
  4. ایجاد علاقه به آن محصول در مصرف کنندگان
  5. جلب توجه سریع خریداران
  6. تمایز کالاهای یک تولیدکننده از رقبای دیگر
  7. تضمین کیفیت استادارد محصول و جلب رضایت خریداران

ویژگی های یک برند خوب:

  1. باید در مورد محصول چیزی بگوید؛ هدف محصول، کیفیت، فایده، کاربرد و .
  2. سادگی، کوتاهی، تلفظ و بخاطر سپاری آسان
  3. تبلیغ و شناسایی آن به راحتی انجام گیرد.
  4. دارای ماهیت دائمی باشد.
  5. واضح و جذاب باشد‌.
  6. آوای دلپذیری داشته باشد.
  7. اصل باشد.
  8. تهاجمی نباشد.
  9. تصویر خوبی خلق کند.

مزایای برندینگ برای تولید کننده :

  1. ایجاد شهرت برای شرکت
  2. تسهیل در امر معرفی محصولات جدید
  3. تمایز محصول از شرکت های رقیب
  4. افزایش فروش و ایجاد تقاضای ضروری
  5. افزایش بازار با ایجاد تقاضا
  6. کمک به کاهش هزینه تبلیغ
  7. کاهش مقایسه قیمت ها
  8. فروش مکرر

برندینگمزایای برندینگ برای عمده فروشان و خرده فروشان:

  1. صرف زمان کمتر برای فروش محصولات برند دار
  2. ریسک کمتر برای محصول برند دار
  3. تقاضای دائمی محصولات برند دار
  4. کمک به تبلیغ و نمایش برنامه ها توسط برندینگ
  5. کاهش مقایسه قیمت ها توسط برندینگ

مزایای برندینگ برای مشتری:

  1. محصولات تولید کنندگان مختلف را متمایز می کند.
  2. دستیابی مصرف کننده به کالاهای با کیفیت
  3. رضایت افراد زیادی با برند های خاص و دارای شهرت جهانی
  4. تضمین استاندارد محصول
1دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت