بهترین رنگ برای تبلیغات

استودیو نما > طراحی  > بهترین رنگ برای تبلیغات
رنگ در تبلیغات

بهترین رنگ برای تبلیغات

انتخاب رنگ های مؤثر برای کمپین تبلیغاتی شما نیاز به درک اثرات آن در مشتریان و مخاطبان هدف دارد. بهترین رنگ برای تبلیغات با توجه به نوع کسب و کار، نوع 
محصول یا خدمات در حال فروش، چگونگی معرفی آن به مخاطب و شناخت آن توسط مشتریان یا مخاطبان انتخاب می شود.
 درک تاثیر رنگ در تبلیغات، کلید انتخاب بهترین نوع آن برای کمک به اهداف بازاریابی است که بر  اساس چند مورد می توان بهترین انتخاب را ارائه داد:

انتخاب رنگ بر اساس مخاطب

شناختن مخاطبان مورد نظر و جامعه هدف تبلیغات در انتخاب بهترین رنگ برای ایجاد یک آگهی جذاب بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال رنگ های روشن مثل زرد، آبی و قرمز در تبلیغات بهتر عمل می کنند و بیشتر برای موضوعاتی مناسب است که جامعه هدف آن کودکان هستند. اگر جامعه هدف شما بزرگسالان هستند تنالیته های متفاوتی از این رنگ ها مثل آبی یا صورتی عملکرد خوبی دارند.

اگر محصول یا خدمات شما برای یک عده با فرهنگ خاص تبلیغ می شود باید به معنای رنگ ها در فرهنگ های مختلف توجه کنید. به عنوان مثال زرد در فرهنگ یونانیان به معنای ناراحتی است و برای چینی ها نماد تقدس است.

تبلیغات و تحریک واکنش احساسی

واکنش احساسی قوی موجب می شود تا رنگ نقش مهمی در تبلیغات شما بازی کند. به عنوان مثال برای بیان اخطار یا هیجان، قرمز بهترین گزینه است، برای ایجاد حس اعتماد در مخاطب آبی
انتخاب مناسبی است که اغلب هم در تبلیغات شرکت ها از آن استفاده می کنند. نارنجی مردم را گرم و پر جنب و جوش می کند و اگر می خواهید مردم در هنگام خرید محصول یا استفاده از
خدمات خوشحال و راضی باشند با زرد پیش روید.


رنگ و تحریک اشتها

اگر تبلیغ شما برای محصولات غذایی یا یک رستوران یا فست فود است یا یک جایزه تبلیغاتی دارید، قرمز یک انتخاب درست است زیرا اشتها را تحریک می کند و باعث ترغیب مخاطب می شود. ترکیب قرمز و زرد هم به خوبی توجه مشتریان گرسنه را جلب می کند. از قرمز برای دکور فروشگاه های موادغذایی یا رستوران ها استفاده می شود. آبی نیز برای دکور رستوران هایی که
مشتریان زمان بیشتری را در آنجا می گذرانند رنگ بسیار ایده آلی است.

خرید با انگیزه محصول

توسعه تبلیغات و جذابیت آگهی های تبلیغاتی باعث ایجاد انگیزه در مخاطبان برای خرید یا استفاده از خدمات شده است. با اضافه کردن رنگ هایی مثل قرمز ، نارنجی ، آبی سلطنتی یا سیاه  به صفحه نمایش تبلیغات خود می توانید انگیزه و رغبت کافی برای خرید را در مردم ایجاد کنید به طوریکه آن ها با شوق و شگفتی محصول یا خدمات شمارا انتخاب کنند. با توجه به استراتژی برندسازی از رنگ های روشن و پر نور مثل صورتی در زمان تبلیغات جلوگیری کنید، این نوع رنگ ها مناسب زمانیست که مشتری با تبلیغات شما به فروشگاه یا محل کسب  کار شما رسیده باشند.

 

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت